Przedszkole Publiczne w Bystrej Podhalańskiej

Magiczna Moc Bajek II

   

 

Międzynarodowy Projekt Czytelniczy „Magiczna Moc Bajek” edycja II

 

W roku szkolnym 2020/2021 dzieci 6-letnie z grupy Sówki-mądre główki brały udział II edycji projektu, którego głównym celem było promowanie wśród dzieci czytania bajek i baśni jako sposobu na ich rozwój, kształcenie, zdobywanie wiedzy i wychowanie szczęśliwego człowieka oraz kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym wobec osób z niepełnosprawnością.

 

W ramach projektu zrealizowano następujące zadania:

  • „Bajkowy Przyjaciel”- wykonanie maskotki, która towarzyszyła dzieciom podczas magicznej podróży do świata wartości,
  • „Kącik Projektowy”- zorganizowanie kącika projektowego w przedszkolu,
  •  „Magiczna moc bajek”- nauka projektowej piosenki,
  • „Klucze dobrego zachowania- kiedy, jak i dlaczego mówię proszę, przepraszam, dziękuję”- zajęcia warsztatowe,
  • „Dobro, które dajemy innym działa i pomnaża się wracając do nas”- wyjaśnienie morału płynącego z bajki „Brat i siostra – bajka o pomaganiu innym i szacunku dla starszych”. Prezentacja bajki na podstawie teatrzyku kukiełkowego w wykonaniu nauczyciela,
  • „Dzień Praw Dziecka”- Co to znaczy, że mamy do czegoś prawo? Podawanie przez dzieci przykładów w oparciu o literaturę podstawowych praw każdego człowieka,
  • „Co oznacza słowo Inność?”- burza mózgów, wyjaśnienie, że innym można być nie tylko ze względu na swój wygląd, ale również religię, narodowość, stan materialny, wykształcenie itp.,
  • Przepis na przyjaźń”- burza mózgów,
  • „Serduszko dla Przyjaciela”- praca plastyczna,
  • „Paw, co ogon miał z przyjaźni”- rozmowa z dziećmi nakierowana za przekaz, że gest przyjacielskiej pomocy nie musi być wielkim gestem, wykonanie grupowej pracy plastycznej,
  • „Możesz na mnie liczyć”- wysłuchanie opowiadania Heleny Bechlerowej „Dwaj przyjaciele”, rozmowa kierowana, powiązana z przybliżeniem dzieciom znaczenia przysłowia „Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie”,
  • „Powiedz mi co we mnie lubisz”- rozmowy w parach na temat wewnętrznego piękna człowieka,
  • „Magiczne słowa i gest”"- gra kalambury,
  • „Fotobudka- Dobrze Cię widzieć”- wykonanie koleżeńskich radosnych zdjęć,
  • „Kłamstwo nie popłaca”- rozmowa z dziećmi na podstawie wiersza Juliana Tuwima „O Grzesiu kłamczuchu i jego cioci”,
  • „Co to znaczy uczciwość?”- wspólne tworzenie kwiatu uczciwości,
  • „Nie wierzymy plotce”- zabawa w Głuchy telefon,
  • „Jak czuje się osoba okłamywana”- burza mózgów,
  • „Na niebiesko dla autyzmu”- niebieski dzień z okazji Światowego Dnia Świadomości Autyzmu,
  • „Jaki jestem”- zabawa, pokazywanie gestami i mimiką różnych haseł,
  • „Jak się czuję, gdy…”- praca plastyczna,
  • „Mądrość- jak to rozumiemy?”- omówienie ilustracji przedstawiających niebezpieczne sytuacje,
  • „Daj się namówić”- odgrywanie scenek,
  • „Co oznacza słowo zazdrość?”- burza mózgów,
  • „Mój strach”- swobodna rozmowa na temat, tego czego boją się dzieci, co można zrobić, żeby pokonać swój strach,
  • „Zaufaj mi”- zabawa w parach,
  • „Gdzie schowała się odwaga?”- burza mózgów z piłeczką,
  • „Dzień kolorowej skarpety”- akcja z okazji Światowego Dnia Zespołu Downa,
  • „Dobranocki z dawnych lat”- comiesięczne zajęcia, na których dzieci poznały bohaterów następujących dobranocek: Miś Uszatek, Reksio, Porwanie Baltazara Gąbki Muminki, Jacuś i Agatka, Pszczółka Maja, Smerfy, Koziołek Matołek.

 

Zdjęcia z realizacji projektu