Menu
OLIGOFRENOPEDAGOG
GŁÓWNE ZADANIA OLIGOFRENOPEDAGOGA I CELE NAUCZANIA (W ZALEŻNOŚCI OD STOPNIA NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI DZIECKA)
- Wyznaczenie możliwości rozwojowych, ustalenie celów i zadań wychowawczych.
- Ukierunkowanie procesu rewalidacji w zależności od stopnia upośledzenia umysłowego dziecka.
- Ustalenie możliwości rehabilitacji, środków kompensacyjnych oraz metod i form pracy dla dziecka z niepełnosprawnością intelektualną lub sprzężoną. Dobór odpowiedniej treści i środków dydaktyczno – wychowawczych.
- Systematyczne planowanie zajęć edukacyjnych.
- Wsparcie autonomii i niezależności jednostki.
- Przygotowanie dziecka do roli ucznia.
- Dążenie do osiągnięcia maksymalnego, wszechstronnego rozwoju podopiecznego.
- Praktyczne przygotowanie do funkcjonowania jednostkowego (osobniczego) i społecznego. Respektowanie warunków i norm społecznych oraz możliwie, jak najwyższy stopień uczestnictwa w życiu społecznym (samodzielność, budowanie pozytywnej oceny siebie, czynny udział w kontaktach z grupą rówieśniczą, porozumiewanie się, użytkowanie dóbr społecznych i kulturowych, samodzielna organizacja czasu wolnego, mobilność).
- Współpraca z rodzicami/opiekunami dzieci.